Tuesday 5 July 2011

这只蚊子,好肥了!

她说
会有短暂的忧伤期
然后渐渐淡忘    到忘记
可能    我也会淡忘    然后忘记
当时间长了    人多了

夜里
被噩梦惊吓得睡不着
想着的    仍是这回事

N次了
决定不再这土地耕田    但
又一颗种子在我心中发芽
叫我留下了脚步
决定再次冷静思考

犹豫
像蚊子一样烦人  让我痛痒
并痒得不能全神贯注
右手非去抓痒不可
这只蚊子    我养了好久
已忘了养了你多少个日夜
几公升的爱

犹豫不决的人儿
真的有够无奈的~






是时候,结束蚊子的生命,决定向左走,还是向右走,绕了地球一圈,或许会相遇,当地球还是圆的。


1 comment:

  1. Punjab Board 10th Sample Question Paper 2021 has been Uploaded here for Candidates who are in of Punjab Board Preparing well for SA, FA Examination 2021, Matriculation Examination Conducted by PSEB for Matriculation Level Students looking for Previous years Question Papers as well. PSEB Matric Model Paper 2022 We have uploaded some genuine PSEB 10th Previous Question Paper 2021 provide them a Complete idea to Prepare well before Examination and with the help of Previous years Papers.

    ReplyDelete