Sunday 19 August 2012

非墨笔能形容

太多的事,非笔墨能形容。
我想,这也是件好事。
这些情绪的细节,就不会在我日记簿里放肆。

我不想被误会,却又不想去解释
我知道这叫任性
想小孩说要在中秋节吃月亮

太多的失望
我也不懂能如何叙述给你听
或许,我不愿伤害你,所以我没直言直语

习惯了吃肉
既没能适应吃草
而我这杂食动物,为你,遍体鳞伤

允许我用“厌恶” 来形容当下的状况
我决定不再举重
并开始我的慢跑

为什么每一次
都是身心疲累?

有个念头很可怕
但总在每次的这个时候很放肆
在我脑里大喊大叫
像个流氓
我这弱女子真拿它没法。。

1 comment:

  1. MP Board Syllabus The syllabus is always necessary as it guides us on what to study. The Madhya Pradesh Board provides an updated and comprehensive syllabus for each class. MP Board 9th Class Revised Syllabus The syllabus is prepared after extensive research and it covers all the relevant topics which are necessary to learn the subject thoroughly. The Board maintains a standard syllabus to impart a standard education to the entire state.

    ReplyDelete